Jom Pusing Pusing

.EXPLORE.DISCOVER.SHARE.

This town is popular for its recreational activiti

Friday, March 11, 2011

Restoran Po'sen, Memang SEDAP Yang AMAT Sekali....


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia. Sebelum kita berborak mengenai tajuk yang diutarakan diatas, kami warga JPP (Jom Pusing-Pusing) ingin mengucapkan TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK kerana telah memberi sokongan yang amat padu dan baik terhadap blog ini dan juga Facebook kami. Tanpa anda semua, mungkin blog ini tidak jadi seperti sekarang ini. TERIMA KASIH lagi diucapkan.


[ Gambar: Sebagai tanda terima kasih kami kepada anda ]

Baiklah, berbalik kepada topik kita yang asal. Kami ingin membawa anda semua ke sebuah restoran ala-ala tradisional + hutan sikit (jangan risau, konsep restoran sahaja bukan makan betul-betul dalam hutan). Makanan dekat sini memang teramat sedap, kami tak tipu. MEMANG SEDAP YANG AMAT SEKALI!!!!!  Rugi gila kalau anda tak dapat merasanya. Mungkin ada sebahagian yang sudah mengetahui tentang restoran ini melalui Facebook kami tapi itu hanyalah melalui gambar sahaja. Kali ini kami hendak mencerita tentang pengalaman kami disana. Sedia, sedia? Jom Pusing-Pusing bersama kami ke Restoran Po'sen.....



Kami ke restoran ini dalam pukul 11.00 malam. Masa itu memang kami lapar gila sebab penat selepas menempuh hari yang mencabar pada pagi itu (memang teramat penat-penat sekali). Jadi kami ke sana kerana berpendapat lokasinya yang menarik dan sesuai dijadikan bahan bagi projek ini. Lokasinya memang cantik, bak kata orang dulu-dulu sejuk mata memandang. 

[ Gambar: Pintu masuk dia macam pintu gerbang rumah orang-orang kaya dulu kan? ]

Ada dua kawasan makan dalam restoran ini, pertama ialah kawasan biasa iaitu kawasan yang telah disediakan meja dan kerusi (sama seperti restoran-restoran lain) dan yang kedua ialah kawasan ala-ala kampung (makan bersila seperti berada dalam suasana kampung di pondok yang disediakan). Jadi kami memilih kawasan ala-ala kampung tersebut sebab rasa teruja untuk merasai suasana makan bersila beramai-ramai disamping udara yang nyaman bertiup sempoi-sempoi bahasa pada masa itu (memang betul-betul rasa macam dekat kampung la senang cerita).

Kami duduk sebentar ambik angin sambil melihat menu yang diberi oleh pelayan disitu. Muka kami semua macam pelik bila baca senarai menu yang diberi sebab nama menu dia pelik - pelik. Nasi Goreng Pakapau, Nasi Goreng Thai Briyani, Nasi Goreng Thai Po'sen, dan macam-macam lagi. Itu belum masuk lagi nama-nama makanan barat tapi kami memilih untuk makan nasi malam itu sebab semua tengah kelaparan nasi. Memang kesian sangat dekat tukang ambil pesanan sebab kena 'temuramah' secara tidak formal oleh kami sebab nak tahu apa sebenarnya lauk dalam nasi goreng tersebut.

Semasa tengah tunggu makanan sampai, kami berborak-borak tentang aktiviti yang dilakukan pada pagi itu dan berkongsi tentang perasaan ketika melakukan aktiviti tersebut.  Sambil ditemani bunyi cengkerik semasa berborak-borak dengan gembiranya, sebahagian pesanan yang kami pesan sudah pun siap. Boleh dibanggakan kerana khidmat yang diberikan amat memuaskan dan pesanan yang dipesan sampai tanpa perlu menunggu lama. Masa itu hanya tuhan sajalah tahu betapa bersinarnya mata kami melihat makanan tersebut. Dah la nasi dia banyak, pinggan dia lawa, sedap pula tu. Memang tak rugi kami memilih restoran ini. Kami pun makan dengan hati yang riang sambil merasa makanan antara satu sama lain.



 [ Gambar: 4 pinggan nasi yang sedap dan 1 pencuci mulut yang enak sekali, yummmmyyyyy]

Ok, cerita sampai disini saja. Nanti meleleh - leleh air liur kalian sebab tak sabar nak rasa makanan tersebut, rosak pula keyboard anda nanti. Jadi disini kami sertakan peta untuk ke sana berserta alamatnya.. Tunggu apa lagi, Jom Pusing-Pusing ke Restoran Po'sen....^O^

[ Peta: Restoran Po' Sen, Jalan Baru Sungai Kantan, Kajang, Selangor ]

FYI:
Seperti biasa, mata perlu tajam agar anda tidak tersalah masuk jalan ketika mencari restoran ini. Semoge kenyang dengan gembira...^O^


Jom Pusing-Pusing:
Ucapan terima kasih juga kami ucapkan kepada  Saudari Yaya sebab sudi bantu mempromosikan blog kami ini. Kepada sesiapa yang ingin tahu siapakah si gadis cantik manis ini, anda boleh ke blog beliau iaitu di yayaflanella.blogspot.com.

15 comments:

sedapnyeeeee~ X)
 
mmg sedap, rugi kalau x makan...
 
teringin nye nak makan eskem tuh!!
nak! nak! nak!
adetak perisa lain?
 
ada macam2 perisa dekat sini...
rugi kalau x singgah....
nyum2!!!!!!!!!!! ^O^
 
semalam ade try cari.
tapi tak jumpe pon kedai nye
dekat2 dgn ape ye?
 
kat pekan kajang
sungai kantan :)
dekat nan KPJ kajang...
 
suke la entry yg nenek tuntun tu.. cepat la sambung citernyer.. @_@
 
suke la entry yg nenek tuntun tu.. cepat la sambung citernyer.. @_@
 
o00.. bru tau asal usul kjg tu.. berkjg tu means barlawn la yer.. sambung lg..
 
klu pergi nk sambut mcam besday 2..
ader kew kawasan yang sesuai..?
 
nampak sedap.
sekali makan berape ye?
makanan ape paling best kt sini?
 
blogmania : nenek tuntun ni peramah orgnya,,
http://jompusing-pusing.blogspot.com/2011/03/haji-abdul-jalil-pengasas-kepada-hulu.html

nantikan part2 ea, ;)
 
sweet dewi : http://jompusing-pusing.blogspot.com/2011/03/haji-abdul-jalil-pengasas-kepada-hulu.html

sabar ea,, saje je na kasi suspen sikit :)
nantikan part 2 ea
 
kalau nak sambut birthday, n nak wat kat tempat yang menarik n grand gitu,,
rasanya sesuai buat kat bukit ampang,,
smbil makan n nyanyi2 boleh tgk view,, ada lebih kurang 3 restoren kat atas :)


http://jompusing-pusing.blogspot.com/2011/03/haji-abdul-jalil-pengasas-kepada-hulu.html
 
kalau makan kat sini,,
ready la dalam rm 20 sorang,,
ade lagi balance wang tuh,,
jgn risau lah,,
yang special je mahal sikit macam nasi grg pakapau n nasi goreng thai,,
menu lain same je macam kedai2 lain.. :)

tapi istimewanya restoren ni, ia menjanjikan environment yang tenang dan berunsurkan nature
siap ade tempat bersila lagi :)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...